< Alla ämnen
Skriv ut

Leveransvillkor

Luftmiljöbutikens leveransvillkor

Alla priser på luftmiljobutiken.se inkluderar moms. Luftmiljöbutiken tillämpar leveransvillkor som gäller fritt vårt lager. Vi levererar alla produkter och tillbehör inom Skandinavien i samarbete med DHL Freight, Ombudet, Postnord och DB Schenker.

Leveranstid

Leveranstiden varierar mellan 2–14 arbetsdagar beroende på lagertillgång. Produkter på Luftmiljöbutikens lager skickas direkt, medan beställningsvaror levereras från leverantörens lager.

Leveranssätt och fraktkostnad

Fraktkostnaden beror på leveranssätt, vikt och storlek på beställningen.

Avhämtning

Du kan hämta din beställning på vårt lager eller vår leverantörs lager efter bekräftelse. Om produkten behöver transporteras till butiken för avhämtning, tillkommer en fraktkostnad.

Brev

Mindre och lättare beställningar kan skickas som brev och levereras direkt i din brevlåda. Postförskott kan inte användas för denna leveransmetod.

Privatpaket

Beställningar under 20 kg skickas som paket till en DHL ServicePoint. Du får en avisering via SMS eller post när paketet anländer. Vid upphämtning krävs sändningsnummer och giltig legitimation. Med SMS-avisering får du ditt paket snabbare.

DHL Home Delivery (större försändelser)

DHL levererar tyngre gods till gatuplan på vardagar mellan 08.00-16.00. Du får en SMS-avisering från DHL för att boka en utkörningstid. Om du missar din leveranstid kontaktar du DHL för en ny leveranstid, dock mot extra kostnad.

Bor du på en lantbrevbärarlinje får du en avi i brevlådan och behöver kontakta DHL för utkörning. Beställningar över 35 kg kan kräva extra leveranstid.

DHL Företagspaket, Stycke- och Pallgods

Företagsleveranser sker till registrerad leveransadress på vardagar mellan 08.00-16.00. DHL levererar utan förhandskontakt. Om ingen finns på plats lämnas en avi för upphämtning på DHL-terminal. Företagspaket levereras endast till företagsadresser, ej till boxadresser. Privatpersoner kan inte välja företagspaket som leveranssätt.

Ej uthämtade beställningar

Om du inte hämtar ut, avhämtar eller tar emot din beställning inom 14 dagar debiteras du 390 kronor för administrativa kostnader.

Leveransförseningar

Vid eventuella förseningar informerar vi dig via din leveransstatussida. Om du vill avbryta köpet vid försening, kontakta oss skriftligen via e-post eller brev. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning, men ibland kan vi inte leverera om vår leverantör har problem.

Transportrisk och skador

Luftmiljöbutiken tar ansvar för produkten under transporten till dig. Om du returnerar en produkt är det du som står för transportrisken.

Om produkten anländer skadad kontaktar du vår kundtjänst omedelbart via kontaktformuläret eller på 08-612 87 70. För att kunna reklamera transportskador till vår speditör behöver vi få din anmälan inom 1-3 dagar. Inspektera alltid dina produkter vid leverans och behåll emballaget vid skador. Företagskunder ska anmäla transportskador inom sju dagar.

Beroende på skadans omfattning kan vi erbjuda en ny leverans, reparation eller prisavdrag.

Delad order

Om några av produkterna på din beställning har väsentligt längre leveranstid kan vi dela upp leveransen. Vi tar inte ut extra fraktkostnad för detta och du betalar aldrig mer än den ursprungliga frakten.

Innehållsförteckning
© Luftmiljöbutiken i Stockholm AB